Noi suntem români, urmasi de geti si daci....romanii ,sunt doar urmasii stramosilor nostrii.
<noscript>
<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.hit100.ro/">
<span class="yshortcuts" id="lw_1344889347_1">HIT100.ro</span></a></noscript>

Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

Noi suntem români, urmasi de geti si daci....romanii ,sunt doar urmasii stramosilor nostrii.
<noscript>
<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.hit100.ro/">
<span class="yshortcuts" id="lw_1344889347_1">HIT100.ro</span></a></noscript>
Noi suntem români, urmasi de geti si daci....romanii ,sunt doar urmasii stramosilor nostrii.
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

auto/mecanica

In jos

03122012

Mesaj 

auto/mecanica Empty auto/mecanica




"Imi permit sa dau copy paste dintr-un topic de pe motociclism.ro scris/ tradus de user-ul Cosmo. Este un articol referitor la benzina ptr motociclete din US. Fiind acelasi motor Otto la mijloc, consider ca si pentru masini se aplica aceeasi regula.

O benzina cu cifra octanica mica este mai buna!
Kapital Moto are placerea de a include regulat articole tehnice de la Larry Kelly, San Diego, California.

Nu folosi bezina cu cifra octanica mai mare decat cea recomandata, vei ajunge sa ai un motor ce dezvolta mai putina putere.

Citeste manualul utilizatorului si vezi care este cifra octanica ceruta de acesta. Pentru un Ducati 916 folosesc benzina Regular. Ducati recomanda Plus (este mai bun daca nu apare pre-detonare)sau Premium pentru un Ducatti 998.

Din nefericire, fiecare noua generatie de motociclisti trebuie sa invete asta (deci expertii sa aiba putina rabdare).

Producatorii de benzina cauta sa faca bani si sa isi insuseasca cota de piata, asa ca debuteaza o carte interesanta cu (,) consumatorii, in special cand aleg cate un nume pentru benzina cu diferite cifre octanice.

E usor de inteles ca multi considera benzina cu cifra octanica mai mare ca fiind cea mai buna pentru motocicletele (sau masinile) lor, din moment ce este intitulata PREMIUM(nomenclatura SUA, n.t.). Logica din spatele acestei perceptii este ca, fiind mai scumpa, trebuie sa fie cumva mai buna decat cea REGULAR(nomenclatura SUA, n.t.). In realitate, diferenta survine din faptul ca benzina premium are costuri de rafinare mai mari, de unde si costul crescut la pompa.

Unele rafinarii abordeaza o alta metoda, si isi denumesc benzina cu cifra octanica superioara ca SUPER, in asa fel incat clientii vor crede ca aceasta benzina le va face motoarele mai puternice (sunt surprins ca nu au incercat s-o numeasca EXTRA in asa fel incat sa te faca sa crezi ca primesti mai multa benzina pe litru). OPTIMAX e un alt nume inteligent (nomenclatura SUA, n.t.)

Ca rezultat, US Federal Trade Commission metioneaza ca "studiile indica faptul ca per total, conducatorii cheltuie sute de milioane de dolari in fiecare an pe benzina cu cifra octanica mai mare decat cea de care au nevoie. ...folosind o benzina cu cifra octanica superioara celei recomandate in manualul de utilizare NU OFERA ABSOLUT NICI UN BENEFICIU. Nu va imbunatati performantele vehicului, nu il va face sa mearga mai repede, mai mult, sau mai "curat". "

Rolul USFTC este de a feri consumatorul de afaceri frauduloase sau incorecte si tehnici deceptionale pe piata si de a oferi infrmatii acestuia pentru a-l ajuta sa le observe, evite si opreasca.

Din nefericire, consumatorii nu primesc mesajul.

Adevarul este ca o benzina cu cifra octanica superioara nu are stocata mai multa enegie decat una cu cifra octanica inferioara. Ca rezultat, nu imbunatateste performantele motorului. Cifra octanica este definita doar in acord cu rezistenta la detonare, sau, mai precis, la pre-detonare. Nu are nimic de a face cu energia degajata.

Motoarele au nevoie de un combustibil ce detoneaza intr-o maniera controlata, si anume sa arda rapid dar nu prea rapid. Intr-un motor cu o compresie mare prin design, presiunea si temperatura crescuta din camera de combustie va cauza un combustibil cu cifra octanica prea mica sa detoneze inainte ca pistonul sa ajunga la capatul superior al cursei(Top Dead Center-TDC). Aceasta este pre-detonarea ce o auzim. Acest rateu creaza forte care se opun rotatiei inertiale ale arborelui si volantei, si astfel performanta are de suferit.

Pre-detonari usoare ocazionale nu vor avea efecte adverse asupra motorului, si nu indica necesarul unei cifre octanice superioare. Dar nu trebuie ignorate cazurile severe. O predetonare puternica sau persistenta poate duce la avarierea motorului.

Un amestec de combustibil/aer corect, cand este aprins de scanteia bujiei, nu explodeaza. Durata arderii unui amestec este considerat in temporizarea aprinderii. Acesta este motivul pentru care setarile temporizarilor sunt specificate la BTDC(Before Top Dead Center, inainte de capatul superior al cursei pistonului, n.t.). Cand amestecul este aprins, pistonul de fapt este inca in urcare. Datorita vitezei pistonului si timpului de ardere a amestecului, presiunea maxima este adinsa imediat ce pistonul a trecut de capatul superior al cursei, oferind puterea optima.

Benzina cu cifra octanica mare are aditivi ce cresc temperatura de aprindere a amestecului combustibil, astfel incat poate fi folosit la presiuni si temperaturi superioare specifice motoarelor de inalta performanta. Acesti aditivi erau intial tri-etil de plumb, care prezentau riscuri pentru sanatate si mediu, asa ca multe tari au interzis folosirea lor (cu anumite exceptii pentru combustibilul aviatic). Acesti aditivi sunt de fapt conceputi pentru a incetini/intarzia usor combustia.

Majoritatea motoarelor moderne sunt concepute cu o compresie medie ce nu necesita benzina cu plumb si functioneaza la fel sau chiar mai BINE pe combustibil cu cifra octanica inferioara. Daca ne reamintim, e mai usor sa aprinzi un combustibil cu cifra octanica inferioara, si combustibilul cu cifra octanica mai mare arde mai incet.

Unele motoare sunt concepute pentru a folosi combustibili cu cifra octanica mare. Motoarele cu turbine sau compresoare au presiuni cilindrice superioare si deci necesita cifre octanice superioare.

Motoarele mai vechi ce au depozite de carbon in camera de combustie, care au ca efect cresterea compresiei pot sa necesite un combustibil cu o cifra octanica superioara. Motoarele stoc sau modificate cu o compresie de peste 11.5:1 e posibil sa trebuiasca alimentate cu combusibil PLUS sau mai mult (nomenclatura combustibililor americani,vezi finalul articolului. n.t.)

Avansul aprinderii are ca rezultat o crestere a presiunii combustibilului. Daca avansul este prea mare, aceasta va duce la pre-detonare deoarece aprinzi amestecul cu si mai mult timp inainte decat BTDC, deci presiunea cilindrului creste mult mai repede, pistonul inca comprimand amestecul, si tendinta de pre-detonare apare. Unele automobile au sezori de pre-detonare din acest motiv, care vor intarzia scanteia.

Deci care este dezavantajul folosirii unui combustibil cu cifra octanica superioara? Pret mai mare fara beneficii este unul. Paradoxal, altul este ca alimentand un combustibil cu cifra octanica mai mare decat cea la care a fost conceput sa lucreze motorul se produc depuneri de carbon ca rezultat a combustibilului partial nears(sau care arde mai incet). Aceste depozite de carbon se acumuleaza in timp si reduc efectiv volumul camerei de combusite, crescand rata de compresie, facand motorul sa ceara in mod uzual un combustibil cu cifra octanica superioara.

Cifra octanica optima este de fapt putin mai MICA decat cea MINIMA recomandata de producatorii motorului in manualul utilizatorului. Aceasta este pentru a oferi o marja de siguranta in caz ca un anumit combustibil nu reuseste sa atinga cifra sub care este etichetat, sau sa compenseze pentru schimbarile mediului. Cifra octanica necesara este diferita, depinzand de temperatura si locatie.

Calculatoarele motoarelelor de motocicleta moderne se adapteaza automat pentru a preveni pre-detonarea. Variabilele care au efect asupre pre-detonarii, cum ar fi temperatura lichidului de racire, presiunea si temperatura mediului ambiant sunt in mod constant monitorizate de calculator pentru a asigura performanta optima.

De exemplu, in timpul verii cand temperatura lichidului de racire este mai mare, o crestere de 10 grade de la 170F la 180F va crste in mod normal cifra octanica (R+M)/2 cu 2, ceea ce este un grad de combustibil mai mare decat cel recomandat. Totusi, calculatorul are o harta presetata pentru combustibil si temporizarea aprinderii, care ii spune sa intarzie scanteia pentru a preveni pre-combustia cand temperatura este crescuta.

Este de notat faptul ca aceasta harta este bazata pe faptul ca utilizatorul foloseste combustibilul recomandat. Daca este folosit un combustibil cu cifra octanica superioara, calculatorul nu stie aceasta, si tot va intarzia scanteia. Deci calculatorul nu poate folosi avantajul unui asemenea combustibil daca nu este reprogramata harta pe un dinamometru.

De asemenea trebuie avuta grija la nomenclatura specificata in manual. Pentru motocicletele fabricata in afara SUA, manualul utilizatorului va specifica o cifra octanica minima ca fiind 92RON(US Regular), 95RON(US Plus), sau 98RON(us Premium).

Sistemul este diferit in SUA. Cand acest sistem este folosit, 87(R+M)/2 este numit Regular, 89(R+M)/2 este numit Plus, si 92(R+M)/2este numit Premium. (acestea sunt cifre octanice si denumiri folosite in SUA. n.t.)

Ideea de final este... pentru cele mai bune performante foloseste un combustibil cat mai apropiat de MINIMUL recomandat de manual. Daca apare pre-detonarea, incearca o alta marca sau creste cifra octanica."


avatar
Marius
Admin

Mesaje : 192
Data de inscriere : 01/08/2012
Varsta : 51
Localizare : Resita--Düren

https://romania-germania.forumgratuit.ro

Sus In jos

Distribuie acest articol pe: reddit

auto/mecanica :: Comentarii

Niciun comentariu.

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum